El grup japonès Uzabase ha arribat a un principi d’acord amb l’estatunidenc Atlantic Media per adquirir el digital Quartz especialitzat en economia i finances. L’operació s’espera tancar definitivament durant aquest mes. El preu serà d’entre 75 i 110 milions de dòlars (entre 65 i 95 milions d’euros), depenent del resultat econòmic del mitjà en el que queda d’exercici.

Amb aquesta adquisició, Uzabase busca expandir-se fora d’Àsia, amb una especial atenció en el negoci de les subscripcions. Així, Quartz s’encarregarà de proveir de contingut la versió en anglès de l’aplicació NewsPicks, un agregador de notícies sobre el món dels negocis.

El director fundador de Quartz, Kevin J. Delaney, i el seu editor, Jay Lauf, seran els CEO del mitjà en la nova etapa, reportant a Yusuke Umeda, cofundador d’Uzabase. D’entrada no es preveuen acomiadaments a la plantilla de Quartz, formada per 215 persones, de les quals 100 periodistes, la majoria a la seu central de Nova York.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram