Els gegants de la comunicació New York Times Co, Hearst, Gannet i Tribune han sumat esforços en forma de consorci per comercialitzar plegats la publicitat online dels seus mitjans. En aquesta unió, denominada QuadrantOne, també hi participen cadenes locals de televisió. El seu objectiu és donar sortida al seu inventari comercial a internet mitjançant un únic punt de venda que els aporti més rendibilitat i control.

Aquesta iniciativa és similar a la d’altres aliances que han endegat amb anterioritat mitjans com la CBS, Forbes i Weather.com. Per a Michael Zimbalist, del New York Times Co, el consorci creat representa un “gran moviment estratègic” de les companyies impulsores i una mostra de cap a on va el mercat publicitari.

A partir d’ara, doncs, els mitjans agrupats en aquests quatre gegants de la comunicació ja no vendran directament als anunciants els seus espots. Els anuncis destinats a aparèixer als portals web i als dispositius mòbils es comercialitzaran a través del nou consoci QuadrantOne.

Per ara, però, el consorci no gestionarà la publicitat de les marques líders com ara el New York Times, USA Today i About.com.