El nombre de nord-americans que utilitzen internet com a font d’informació va superar l’any passat per primera vegada als que recorren a la premsa escrita com a font d’informació de referència. L’informe sobre excel·lència en el periodisme de l’Institut Pew d’Estats Units constata, doncs, que la migració cap al web continua accelerant-se el 2010.

Així, totes les plataformes informatives van veure l’any passat als Estats Units com les seves audiències es reduïen o s’estancaven llevat d’internet. El número de nord-americans que va utilitzar pàgines web per informar-se tres o més vegades a la setmana va pujar al 47%, en relació al 40% que afirmava consultar les notícies als diaris escrits. És la primera vegada que als EUA internet avança als diaris tradicionals com a fons d’informació.

El web també supera els diaris impresos en ingressos

El 2010 va ser l’any que definitivament la xarxa va fer un gran pas endavant, ja que també va aconseguir incrementar els ingressos per publicitat i superar als obtinguts per la premsa escrita. La publicitat al web va pujar el 2010 un 13,9% fins arribar als 25.800 milions de dòlars, xifra superior als 22.800 milions que van generar els diaris impresos.

L’estudi afirma que “l’aparició de les tauletes electròniques auguren encara més potencial per l’augment dels ingressos a internet”. No obstant això, l’informe també constata que l’augment de l’ús de noves fonts d’informació no garanteix l’increment dels ingressos a les empreses editores, ja que avui en dia només el 10% dels qui miren les notícies a través de les tauletes electròniques paguen per aquest servei.

Del que no hi ha cap dubte és que internet ha revolucionat el món del periodisme. L’any passat el número de periodistes contractats als EUA per treballar en mitjans online gairebé va igualar els professionals acomiadats pels diaris tradicionals. Uns acomiadaments que s’expliquen pel descens del 6,4% dels ingressos per publicitat i per la reducció d’un 5% de la circulació diària de diaris.

No només els diaris van registrar un descens d’audiència l’any passat als EUA, ja que per primera vegada a la dècada, l’audiència de les tres principals cadenes de televisió per cable va baixar. La que més va patir el descens va ser la cadena d’informació 24 hores CNN, amb una caiguda d’audiència del 37% en horari de màxima audiència.

Font: Efe