El grup públic francès té previst executar un pla de baixes incentivades per suprimir uns 600 llocs de treball fins al 2015, el qual reduiria el nombre de treballadors fins als 9.750. Des de principis d’any, unes 500 persones ja han estat acomiadades de France Télévisions pel pla de reducció de costos iniciat el 2012, endegat per les retallades pressupostàries i la disminució dels ingressos publicitaris.

El pla d’acomiadaments es presentarà al comitè d’empresa a l’octubre i s’espera començar-lo a aplicar a finals d’any. L’objectiu del pla d’estalvi és reduir la despesa en 275 milions d’euros. “Es tracta d’un esforç econòmic sense precedents amb l’objectiu de tornar a l’equilibri el 2015”, assegurava la setmana passada Martin Ajdari, secretari general de France Télévisions, segons recollia Libération. Enguany, calcula unes pèrdues de 40 milions.

Aquest “esforç” inclou despeses en programació, informació i funcionament, les quals ja s’han reduït des del 2011. D’entrada, el grup vol renegociar a la baixa els contractes amb les productores externes.

Una de les prioritats de France Télévisions són els continguts digitals, als quals dedica entre 55 i 60 milions d’euros anuals, un 2,3% del pressupost, i que té intenció d’incrementar conforme augmenti aquesta programació. En aquest sentit, posarà en marxa una nova plataforma a internet per als programes juvenils.