El grup editor de diaris Gannett ha denunciat Google i la seva empresa matriu, Alphabet, davant del Tribunal de Districte Sud de Nova York per monopoli publicitari en el mercat digital.
“Google ha portat a terme un pla sofisticat, anticompetitiu i enganyós durant més d’una dècada”, assenyala el grup editor del diari USA Today, que compta amb més de 200 capçaleres, majoritàriament d’àmbit local.
Gannett acusa la multinacional tecnològica de controlar com els editors compren i venen anuncis en línia. Un control que els obliga a vendre espais publicitaris cada cop a preus més baixos. Això, segons el grup, fa disminuir els ingressos tant dels editors com la possible competència en tecnologia publicitària, mentre que Google els incrementa.
Google ho nega
El vicepresident de Google Ads, Dan Taylor, ha qualificat les acusacions de “senzillament errònies”. Segons ell, els editors “tenen moltes opcions entre les quals elegir a l’hora d’utilitzar tecnologia publicitària per monetitzar. De fet, Gannett empra desenes de serveis publicitaris de la competència, a més de Google Ad Manager”.
Taylor afegeix que, quan els editors opten per utilitzar les seves eines, “es queden amb la gran majoria dels ingressos”.