Google ha arribat a un acord amb la patronal francesa Aliança de la Premsa d’Informació General (APIG) per remunerar la reproducció en línia d’extractes dels continguts dels mitjans de comunicació. Després de mesos de negociació entre ambdues parts, l’acord per al pagament dels anomenats drets connexos es va segellar la setmana passada.

El pacte estableix un marc dins el qual Google negociarà acords de llicència individuals amb els mitjans d’informació política i general membres de l’APIG. Els acords cobriran els drets connexos dels editors i permetran l’accés a News Showcase, el nou programa de llicències de publicació llançat per Google amb el qual paga els mitjans per continguts.

La remuneració prevista entre cada editor i Google es basa en criteris com la contribució a la informació política i general, el volum diari de publicacions o l’audiència mensual a internet.

L’acord arriba després que, a l’octubre, el Tribunal d’Apel·lacions de París ratifiqués la decisió de l’Autoritat de la Competència que obligava Google a negociar “de bona fe” amb els mitjans la remuneració dels drets connexos, al considerar que els paràmetres fixats per la multinacional suposaven un abús de posició dominant.

Al novembre, Google va tancar acords individuals amb sis mitjans: els diaris Le Monde, Le Figaro i Libération, i els setmanaris L’Obs, L’Express i Courrier International.