El nombre de persones que han adquirit subscripcions online per llegir el diari britànic The Times ha compensat amb escreix la caiguda de vendes de l’edició del diari en paper, segons va anunciar NewsCorp, l’imperi mediàtic del magnat Rupert Murdoch, propietari del diari.

NewsCorp va començar a cobrar el mes de juliol l’accés als llocs web dels diaris The Times i The Sunday Times, en una pràctica que està essent seguida en atenció per la resta de mitjans, encara pendents d’acabar de perfilar el negoci de les seves edicions digitals.

Així, el nombre de lectors en general –tant de la versió impresa com de la digital– de The Times ha augmentat un 3% l’últim any, un increment obtingut gràcies a l’augment del 60% de les subscripcions digitals.

El debat sobre si cobrar o no fer-ho per les notícies de les versions online dels diaris segueix obert. Els mitjans temen una pèrdua massiva de lectors i d’ingressos per publicitat si cobren. The Times i The Sunday Times van perdre més d’un 90% dels seus lectors en línia quan van començar a cobrar, però van argumentar que no tenien més remei si volien continuar pagant als seus periodistes qualificats.

Amb tot, però, la situació ha millorat per les dues capçaleres de NewsCorp. En l’actualitat tenen 79.000 subscriptors digitals mensuals per, incloent-hi les edicions per a tauletes electròniques.