David Villarreal i Joan Saranova, creadors de ‘Patates rosses’.

TV3 ha estrenat la websèrie Patates rosses, creada, escrita i dirigida per David Villarreal i Joan Saranova, i sorgida com a treball de Grau de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, que participa en la producció juntament amb Broadcaster Audiovisual Services. Patates rosses es presenta com un producte gamberro i d’humor absurd fet per joves i per a joves.

La producció consta de vuit capítols d’entre 6 i 10 minuts cadascun, i majoritàriament s’ha enregistrat amb telèfon mòbil. La sèrie a estat ideada com un producte transmèdia: el resultat es pot seguir al web de TV3, YouTube, Instagram i Twitter. Més endavant, es podrà veure d’una tirada al canal 33.

La websèrie està plantejada com un fals documental al voltant d’un grup de joves que intenten obrir-se camí en el món de l’audiovisual. “És la paradoxa d’allò que critica: que els professionals s’aprofiten dels estudiants, que els estudiants tenim molta il·lusió i ho tenim molt difícil, però que tot i això, intentem de totes totes seguir endavant”, segons David Villarreal.

“Podríem dir que Patates rosses és la surrealista denúncia del surrealista món de l’audiovisual català”, ha afegit en l’acte de presentació de la websèrie, celebrat a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

El projecte va començar a caminar el 2016 com a treball de final de Grau de Comunicació Audiovisual de Villarreal i Saranova, tutoritzat pel professor Francesc Escribano. Posteriorment va rebre la beca comUNIca per al foment de la creació i la innovació audiovisual, convocada per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram