El Ministeri d’Hisenda ha autoritzat el pagament de les subvencions de la Generalitat als digitals, les quals havia mantingut embargades com a càstig després de desbloquejar els ajuts a mitjans impresos, televisions, ràdios, i entitats i organitzacions del sector de la comunicació.

Malgrat la negativa d’Hisenda a aixecar el bloqueig als digitals, el Departament de la Presidència va continuar treballant per desencallar la partida destinada als digitals. L’autorització va arribar el darrer dia hàbil de l’any, el 29 de desembre, però com que la Generalitat ho tenia tot a punt per si el desbloqueig es produïa en el darrer moment, com així va ser, les subvencions als digitals es van poder incloure in extremis en el pressupost de 2017. En cas contrari, la resolució encara s’hauria pogut aprovar fins al maig, però amb pressupost de 2018 i comprometent els ajuts d’aquest any.

El president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), Ramon Grau, celebra que la Generalitat hagi pogut “salvar” les subvencions als mitjans de l’aplicació de l’article 155. En aquest sentit, reconeix “l’esforç” realitzat fins al darrer dia i la negociació “discreta i eficient” que van mantenir el secretari general del Departament de la Presidència, Joaquim Nin; el secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Miquel Gamisans, i el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Antoni Molons, davant els representants del Govern espanyol.

Les línies de subvencions als mitjans es van convocar el passat maig i al setembre ja estava enllestida la proposta de resolució, però amb la intervenció econòmica de la Generalitat el procés es va aturar pendent del vistiplau del Govern espanyol. Aquest, al novembre, quan vencia el termini de sis mesos, el va ampliar mig any més. A mitjan desembre, Hisenda va autoritzar el pagament dels ajuts a mitjans impresos, televisions, ràdios, i entitats i organitzacions del sector de la comunicació, i a finals de mes el dels digitals.

El 2017, la Generalitat havia pressupostat una dotació de 8.999.000 euros per a les diferents línies, un increment del 22,1% respecte a la convocatòria de 2016. La previsió era destinar 1.922.000 euros als digitals (+29,78%), 2.520.000 als diaris impresos (-3,08%), 1.718.000 a les publicacions no diàries impreses (+29,37%), 615.000 euros a les televisions (+7,89%); 704.000 a les ràdios (+22,01%), i 1.520.000 euros a entitats i organitzacions del sector de la comunicació (+86,7%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram