L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea) han obert la convocatòria del concurs per adjudicar el mesurament de les audiències digitals.

El contracte és de tres anys (de l’1 de gener de 2019 al 31 de desembre de 2021) prorrogable dos més (fins a finals de 2023). El procés per presentar candidatures finalitza el 4 d’abril, i el resultat es donarà a conèixer el 13 del mateix mes.

El plec de condicions del concurs neix de la tasca de la Mesa de Contractació Digital, òrgan encarregat de la cerca d’una solució de consens per al mesurament de les audiències digitals a l’Estat.

Al concurs es poden presentar aquelles empreses que operin a Espanya i tinguin capacitat per realitzar el mesurament digital i que puguin garantir els següents requisits, entre d’altres:

  • Univers del mesurament consensuat pel mercat, de manera que l’operador utilitzi els referencials establerts a partir de l’EGM.
  • Ús de les metodologies necessàries per oferir dades censals i sociodemogràfiques basades en panell i enriquides amb altres possibles fonts que les candidatures considerin oportunes.
  • Formació d’un comitè tècnic de clients que tingui potestat de decisió i resolució dels conflictes que puguin sorgir. Aquells que no es poguessin resoldre en primera instància s’elevarien a la comissió de seguiment.
  • Compromís de l’adjudicatari a ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

Actualment el mesurament el realitza comScore, que va iniciar el servei l’1 de gener de 2012 amb un contracte de tres anys, el qual ha estat prorrogat dues vegades per dos anys més cadascuna. A finals de 2018 haurà completat set anys.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram