comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Gener 2018 a les 18:05

La publicació-agenda cultural de Barcelona Butxaca tanca després de 18 anys i 8 mesos. Malgrat assegurar que la revista es troba en el seu "millor moment" i més anunciants que mai, els seus responsables prefereixen plegar ara amb un "bon regust de boca" abans de precipitr-se cap a "un possible final agònic". La decisió l'argumenten per dos motius: el "futur incert" a què s'enfronten els mitjans i la "precarietat" del sector cultural.

Sobre el primer, l'editora de Butxaca pronostica un "canvi de paradigma en el mercat de la publicitat que perjudica especialment els mitjans de proximitat i especialitzats", a causa d'un futur-present condicionat per algoritmes, big data, ad-blockers i el poder de grans plataformes digitals com Google i Facebook. "La diversificació del model de negoci dels mitjans de comunicació és l'única sortida que s'albira, mentre els gegants tecnològics es van fent amb una part cada cop més gran del pastís publicitari", apunta.

Respecte al segon motiu, els responsables de Butxaca expressen "un cert cansament acumulat en veure que la precarietat amb la qual el sector cultural sembla condemnat a conviure, lluny d'esvair-se, cada cop es fa més evident i estesa". A més, critiquen l'"escàs" reconeixement de l'aportació de la cultura a la societat: "Som testimonis de primera mà que el gran dinamisme cultural de la ciutat es deu més a l'entusiasme i esforç d'uns quants activistes apassionats que no pas al resultat d'unes polítiques públiques o el suport institucional", lamenten.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornen les vagues a TV3, ara per recuperar les 35 h setmanals

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, va [...]

Convocats els 30ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha obert la convocatòria de la 30a edició [...]

Malarrassa redueix la periodicitat a quinzenal

El periòdic gratuït Malarrassa de Terrassa aquest octubre ha passat d'una periodicitat [...]

Prisa i Vocento s'alien en la venda de publicitat programàtica

Els grups Prisa i Vocento han arribat a un acord per crear una plataforma conjunta de venda [...]

Prensa Ibérica ultima el llançament de Neomotor

El proper 26 d'octubre es posarà en marxa Neomotor, un nou mitjà multimèdia de Prensa Ibérica [...]

Entra en vigor la nova instrucció sobre la presència de llengua i cultura catalanes a TV i ràdios

La modificació de la Instrucció general sobre la presència de la llengua i la cultura [...]

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.