comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Gener 2018 a les 18:05

La publicació-agenda cultural de Barcelona Butxaca tanca després de 18 anys i 8 mesos. Malgrat assegurar que la revista es troba en el seu "millor moment" i més anunciants que mai, els seus responsables prefereixen plegar ara amb un "bon regust de boca" abans de precipitr-se cap a "un possible final agònic". La decisió l'argumenten per dos motius: el "futur incert" a què s'enfronten els mitjans i la "precarietat" del sector cultural.

Sobre el primer, l'editora de Butxaca pronostica un "canvi de paradigma en el mercat de la publicitat que perjudica especialment els mitjans de proximitat i especialitzats", a causa d'un futur-present condicionat per algoritmes, big data, ad-blockers i el poder de grans plataformes digitals com Google i Facebook. "La diversificació del model de negoci dels mitjans de comunicació és l'única sortida que s'albira, mentre els gegants tecnològics es van fent amb una part cada cop més gran del pastís publicitari", apunta.

Respecte al segon motiu, els responsables de Butxaca expressen "un cert cansament acumulat en veure que la precarietat amb la qual el sector cultural sembla condemnat a conviure, lluny d'esvair-se, cada cop es fa més evident i estesa". A més, critiquen l'"escàs" reconeixement de l'aportació de la cultura a la societat: "Som testimonis de primera mà que el gran dinamisme cultural de la ciutat es deu més a l'entusiasme i esforç d'uns quants activistes apassionats que no pas al resultat d'unes polítiques públiques o el suport institucional", lamenten.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

El Suprem ratifica la condemna a Rogelio Rengel per estafar Luis del Olmo

La Sala Penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a deu anys i sis mesos de presó [...]

L'Ara és el diari que més creix a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans mostra una recuperació en part dels [...]

La Societat Catalana de Comunicació ret homenatge a Joan Fuster

La junta de la Societat Catalana de Comunicació de l'Institut d'Estudis Catalans homenatja [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.