La publicació-agenda cultural de Barcelona Butxaca tanca després de 18 anys i 8 mesos. Malgrat assegurar que la revista es troba en el seu “millor moment” i més anunciants que mai, els seus responsables prefereixen plegar ara amb un “bon regust de boca” abans de precipitr-se cap a “un possible final agònic”. La decisió l’argumenten per dos motius: el “futur incert” a què s’enfronten els mitjans i la “precarietat” del sector cultural.

Sobre el primer, l’editora de Butxaca pronostica un “canvi de paradigma en el mercat de la publicitat que perjudica especialment els mitjans de proximitat i especialitzats”, a causa d’un futur-present condicionat per algoritmes, big data, ad-blockers i el poder de grans plataformes digitals com Google i Facebook. “La diversificació del model de negoci dels mitjans de comunicació és l’única sortida que s’albira, mentre els gegants tecnològics es van fent amb una part cada cop més gran del pastís publicitari”, apunta.

Respecte al segon motiu, els responsables de Butxaca expressen “un cert cansament acumulat en veure que la precarietat amb la qual el sector cultural sembla condemnat a conviure, lluny d’esvair-se, cada cop es fa més evident i estesa”. A més, critiquen l'”escàs” reconeixement de l’aportació de la cultura a la societat: “Som testimonis de primera mà que el gran dinamisme cultural de la ciutat es deu més a l’entusiasme i esforç d’uns quants activistes apassionats que no pas al resultat d’unes polítiques públiques o el suport institucional”, lamenten.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram