El director general d’À Punt Mèdia, Alfred Costa, ha assegurat que farà “un esforç” que permeti “guanyar-se l’estima” d’aquells nous telespectadors que “han descobert” la radiotelevisió pública valenciana durant el confinament provocat per la crisi sanitària. Ho ha dit en una entrevista a l’Agència Efe.

Costa es va estrenar com a director general la mateixa setmana de la declaració de l’estat d’alarma. En els últims tres mesos, À Punt ha registrat una audiència per sobre del 3%. Un temps en el qual, segons Costa, el mitjà ha ofert informació “de proximitat i veraç en una situació de conflicte” perquè l’espectador no tingués “la temptació” d’anar a buscar altres cadenes generalistes.

À Punt suma dos anys d’existència, en els quals, segons Costa, “l’han posat a prova” amb tres processos electorals, dues gotes fredes i una pandèmia sanitària. “Ningú pensava el 10 de juny de 2018, quan es va fer l’avarada del projecte, que en dos anys aquest transatlàntic seria sotmès a aquesta munió de situacions crítiques”. Després de superar-ho, Costa afegeix que “ens hem de felicitar, perquè, per bé o per mal, hem sortit endavant pràcticament sense ferides”.

À Punt ha triplicat les hores d’informació en directe –gairebé 170 hores al mes– i l’informatiu de migdia ha estabilitzat una audiència entre 120.000 i 150.000 espectadors. Entre altres xifres rellevants, la quota de pantalla ha ascendit de l’1,9 al 3,2%, amb pics de 230.000 persones, “superant Cuatro en algunes franges i molt a prop de La 2 en el total mensual”.

Aquest estiua À Punt hi haurà novetats. Es vol “reformatejar la tarda i donar-li un nou impuls”, aprofitant la majoria de cadenes generalistes programen repeticions, estrenant la nova temporada al setembre per arribar al Nadal amb el projecte “més assentat”.

Amb un pressupost de 55 milions d’euros (dels quals 17 milions per a continguts), Costa avança que sol·licitarà que s’elabori un estudi sobre l’impacte econòmic i el retorn que té a la societat valenciana cada euro d’inversió que genera la radiotelevisió pública.

A més, el director general d’À Punt reivindica la necessitat d’aliances amb altres televisions autonòmiques integrades a FORTA, amb TVE i col·laboracions amb Netflix, amb el precedent de la sèrie documental El cas d’Alcàsser.