L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea) han tancat un nou acord amb comScore perquè s’encarregui del mesurament de les audiències digitals els anys 2019 i 2020.

Durant aquest període, però, les tres associacions es comprometen a “reflexionar i donar resposta al model organitzatiu ideal” per a la investigació d’audiències digitals. Actualment, la comissió de seguiment està realitzant una anàlisi en profunditat sobre les estructures existents en altres països, així com una valoració de la dimensió tècnica i econòmica.

Amb aquest acord finalitza un llarg procés de negociació. L’abril de 2018 comScore es va adjudicar de nou el concurs convocat per realitzar el mesurament de les audiències digitals. Aleshores es va obrir un període de negociació per donar resposta a una sèrie d’exigències proposades per la mesa de contractació en la resolució del concurs.

Mig any després, a l’octubre, la comissió va considerar que no s’havia assolit “el nivell de compromisos requerits”, i va proposar un “acord temporal” per un màxim de dos anys fins a aconseguir una “proposta alternativa” que complís amb les necessitats especificades en el seu moment.

Després de mig any més de negociacions, ara s’ha segellat aquest acord temporal, el qual té vigència des de principis d’any.

comScore va iniciar el servei de mesurament digital l’1 de gener de 2012 amb un contracte de tres anys, el qual va ser prorrogat dues vegades, i va finalitzar a finals de 2018. A finals de 2020 haurà completat nou anys amb el servei.