El periòdic El 9 Nou va arribar dilluns al seu número 4.000 quan es complien 42 anys, 7 mesos i 9 dies del seu naixement. Una llarga trajectòria que s’explica “per una barreja d’honestedat, coherència i ambició”, segons la presidenta del consell d’administració de Premsa d’Osona, Beth Codina.

“Honestedat perquè després de 4.000 números seguim comptant amb el millor equip, que sent un enorme respecte pel diari i tot allò que representa: 42 anys d’història plens de moments, de vivències, de reptes i d’entrebancs”, argumenta. “Tot i les andanades d’un entorn hostil –el dels canvis tecnològics i la digitalització– no hem canviat el rumb”, apunta respecte a la coherència.

“Els nostres valors segueixen intactes. Continuem tenint un objectiu irrenunciable, que és fer bon periodisme. I pensem que si ho fem, la nostra comunitat ens acompanyarà, fins i tot quan les paraules transistor o quiosc els sonin a xinès”, afegeix Codina.

Segons la directiva, en un moment “convuls” com l’actual, El 9 Nou ha de continuar essent ambiciós. “Volem seduir els millennials del nostre entorn com un dia vam seduir els seus pares i els seus avis”. Per fer-ho, el mitjà es proposa innovar en formats i canals. “Aprendrem a usar noves eines i ens atrevirem a experimentar i a equivocar-nos, una i mil vegades. Només així continuarem vius”, diu defensa Beth Codina.

El 9 Nou va sortir al carrer per primer cop el 3 de març de 1978 amb un número 0. Inicialment era un setmanari osonenc que es publicava els divendres, i tres anys més va afegir una edició els dimarts coincidint amb l’expansió al Ripollès. Posteriorment els dies de publicació van ser dilluns i divendres, com actualment.

El 1989 es va llançar l’edició per al Vallès Oriental, que acumula 3.060 números. El 2004 El 9 Nou va posar en marxa les emissions televisives per a Osona i el 2010 les radiofòniques.