La 21a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya serà totalment virtual i les sessions es podran seguir en streaming a través del seu portal. L’organització entén que aquest nou enfocament provocat per la pandèmia de la Covid-19 permetrà que els continguts siguin més accessibles i l’esdeveniment tingui una major projecció i arribi a una audiència més diversa.

El MAC 2020 tindrà lloc l’11 de novembre (inicialment havia de ser el 10 de juny) amb un programa de 15 sessions en directe i vuit preenregistrades. L’esdeveniment s’articula a través de tres grans blocs temàtics. Un és l’anàlisi de la situació dels mitjans de proximitat abans i després de la pandèmia. En aquest bloc es presentarà el Pla Estratègic de la Xarxa Audiovisual Local, i també un estudi de la Facultat Blanquerna sobre l’impacte del coronavirus en les audiències de la TV de proximitat.

El segon bloc estarà protagonitzat pel fenomen emergent del podcast, amb unes sessions dissenyades en col·laboració amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, les quals comptaran amb ponents com Eduardo Suárez, cap de comunicació del Reuters Institute of Journalism, o Quim Espinosa, director de Ràdio Ciutat de Tarragona.

Completaran l’oferta un seguit de sessions de caràcter tècnic que tractaran qüestions com l’operativitat a distància o els continguts per als assistents de veu. Aquesta part comptarà amb experts com Judit Argila, cap de noves plataformes i xarxes socials a Mitjans Digitals de la CCMA; Xavier Fisa, director de Lavinia Voice, o Emili Planas, gerent d’operacions de Mediapro.

La sessió mediàtica del MAC 2020 serà sobre ràdio esportiva amb els periodistes Joan Maria Pou (RAC1); Sònia Gelmà (Catalunya Ràdio), Danae Boronat (Movistar+) i Sique Rodríguez (SER Catalunya).

En paral·lel, el MAC incorporarà una sèrie de sessions preenregistrades per a empreses que es penjaran al web el mateix 11 de novembre, iniciant una línia de continguts exclusius que tindrà continuïtat durant tot l’any. D’aquesta manera es vol desestacionalitzar el certamen i apropar-lo encara més a l’actualitat del moment.

L’àmbit empresarial de Fira MAC s’ha hagut de reinventar també amb noves fórmules de participació i una obertura a organitzacions professionals, entitats, mitjans de comunicació i centres de formació. Enguany, una quarantena d’empreses mostraran la seva activitat, amb una representació de companyies de la resta de l’Estat i set firmes del continent de països com França, Dinamarca i Països Baixos.