El jurat dels Premis de Comunicació Local  ha donat a conèixer els guanyadors dels recuperats guardons en la cloenda del 21è Mercat Audiovisual de Catalunya. En aquesta edició, el jurat ha concedit premi al millor professional a totes les ràdios i televisions locals de La Xarxa per “l’esforç i el treball realitzat en difícils circumstàncies durant els moments més crítics de la pandèmia”.

Pel que fa a la categoria de mitjans, els guanyadors són:

  • Televisió: Televisió de Cardedeu, “per la seva resiliència, la capacitat de mantenir viu l’esperit pioner de la televisió de proximitat, la manera que ha tingut de sobreposar-se a escenaris adversos amb l’única força de la participació dels ciutadans. El jurat valora finalment el seu esperit innovador i la capacitat de promoure l’alfabetització mediàtica efectiva en el seu territori”.
  • Ràdio: Ràdio Arenys, “per la consistent trajectòria sostinguda per l’emissora pionera de les ràdios municipals. També per la capacitat que ha tingut de mantenir viu el compromís amb la realitat local fomentant la participació i per la seva capacitat d’adaptació als canvis tot incorporant tota mena d’innovacions al servei de la qualitat dels continguts”.
  • Digital: L’Oest, “per la seva capacitat de fer visible l’energia positiva d’un territori plasmada en iniciatives dels diferents actors socials i també per l’abordatge seré i detingut dels temes que aborda, així com per un ús acurat del recursos disponibles en un mitjà estrictament digital”.

I en la categoria de continguts audiovisuals s’ha premiat:

  • Vídeo: Territori Contemporani de VOTV, “per l’esforç reeixit de projectar les accions i les activitats de l’art i el pensament contemporanis al territori, també per combinar la informació amb la reflexió dels protagonistes, utilitzant el llenguatge del vídeo amb intencionalitat creativa”.
  • Àudio: Ones de Ciència de Ràdio Cambrils, “per la capacitat de posar en valor la ciència divulgant-la de manera entenedora per a la ciutadania, tot això fent-ho des de la proximitat amb investigadors lligats al territori, i per la seva tasca de projecció de les dones científiques”.
  • Multimèdia: IGDA Igualada Guia d’Àudio de Ràdio Igualada, “per l’encert de donar valor afegit a l’esforç de producció de continguts originals de caràcter local, transformar-los en un nou producte que assoleix renovades funcions com ara l’educativa i especialment la de promoció del patrimoni tot afavorint el gaudi de veïns i de forasters”.

Als Premis de Comunicació Local 2020 s’han presentat 93 projectes de 20 televisions i 35 ràdios de proximitat. Les tres modalitats de la categoria de mitjans estan dotades amb 2.000 euros cadascuna, i la resta amb 1.500.

El jurat està presidit per Emili Prado, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB i director de la revista del CAC; amb Josep Maria Martí, director de l’Observatori de la Ràdio, com a secretari, i format per Mercè Oliva, professora del Departament de Comunicació de la UPF i directora del Grau en Comunicació Audiovisual; Marta Montagut, radiofonista, professora i investigadora del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV; Montse Abad, productora de televisió; Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya i cap d’informatius de RAC1; Francesc Llobet Dalmases, realitzador de televisió i degà del Col·legi Audiovisual de Catalunya, i Noemí Cuní, periodista i vicepresidenta del Clúster Audiovisual de Catalunya.