El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el pla de cobertura de la campanya a les eleccions europees, municipals i al Conselh Generau d’Aran del proper 26 de maig. El document estableix les pautes a seguir durant la campanya electoral als espais informatius de TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals.

La CCMA defensa que la informació electoral “s’ha d’elaborar i difondre amb els mateixos criteris professionals amb què ja es fa la informació política diària: selecció de les notícies en funció de l’interès informatiu, i respectant els principis de pluralitat política i social, proporcionalitat i neutralitat informativa”.

En aquesta ocasió, la CCMA no explicita que aplicarà una “proporcionalitat ponderada” en la cobertura de la campanya –a diferència del pla de cobertura de les eleccions del 28 d’abril–, però sí que tindrà en consideració les indicacions de 2015 del Síndic de Greuges que les emparava, així com la moció el mateix any del Parlament en què es demanava als partits superar els blocs electorals.

Amb tot, per garantir el principi de proporcionalitat establert en la Llei orgànica de règim electoral general, la Corporació farà un seguiment diari dels temps d’emissió de les informacions sobre cadascuna de les formacions.

La CCMA també preveu donar veu a les candidatures que no van tenir representació en les darreres eleccions però que tinguin reconeguda la condició de “grup polític significatiu”. En tot cas, la seva cobertura no serà igual a la de les candidatures que sí van aconseguir representació.