La plataforma Xala! de la Xarxa de Comunicació Local en les properes setmanes tindrà una aplicació per Apple TV, Android TV i Amazon Fire TV. Així ho va anunciar el cap d’operacions de La Xarxa, Miquel Herralda, en el Mercat Audiovisuals de Catalunya celebrat dimecres a Granollers.

Segons va destacar, el salt de la Xala! a les televisions intel·ligents culmina els bons resultats obtinguts en el primer any de vida de la plataforma OTT de les televisions locals.

En la seva intervenció, Herralda va fer balanç destacant la gran producció de vídeos de contingut local que s’han distribuït. En total s’han publicat 1086 vídeos i s’han emès 255 directes, majoritàriament continguts d’esports, castells, i sèries o documentals històrics.

“Un dels reptes que tenim és treballar perquè els subscriptors no marxin. Estem satisfets perquè la taxa de retenció és del 85%. Per tant, això demostra que hem aconseguit fer-nos un lloc en el sector i la gent és fidel i no ens abandona”, va celebrar Miquel Herralda.

Segons el cap d’operacions de La Xarxa, un dels factors importants per evitar que marxin ha estat una estratègia de màrqueting “que no té res a veure amb la publicitat i que dona molta importància a la relació tu a tu amb els subscriptors”.

Models complementaris

En la ponència sobre la Xala! es va emfatitzar que aquesta no és competència de les televisions locals, sinó un complement, ja que l’audiència cada vegada està més fragmentada i demanda una programació més personalitzada. En aquesta línia, Elena Neira, professora dels estudis de Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya, va assenyalar que hi ha lloc per als dos models, el de la televisió clàssica i el de les plataformes OTT.

Els dos ponents també van ressaltar que l’experiència de l’usuari és més important que fins i tot el propi contingut. “Si un usuari té una bona experiència, recomanarà la plataforma o l’aplicació, i això és clau per retenir i augmentar el nombre de subscriptors”, va apuntar Neira.

L’altre repte que té Xala! és fer front al concepte d’“esdeveniment-dependència”. Segons Neira, les plataformes que es nodreixen dels esdeveniments que s’emeten en directe, han de saber sorprendre els subscriptors amb nous continguts quan no tenen programació en directe. Un repte que des de Xala! s’està treballant per fidelitzar encara més la seva audiència.