L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació s’ha dirigit per carta als governs català i espanyol per alertar sobre la situació del sector i reclamar un seguit de mesures urgents per garantir la tresoreria i la futura viabilitat dels mitjans, seguint la línia del comunicat fet públic el 25 de març.

Les peticions de l’AMIC a les administracions, són:

  • Que es consideri, com ja reconeix la llei i el decret d’estat d’alarma, un sector bàsic i estratègic afectat de ple per aquesta crisi sanitària de la Covid-19.
  • Una moratòria de manera imminent i per un termini no inferior a sis mesos, del pagament d’impostos i cotitzacions de la Seguretat Social per a pimes i autònoms.
  • Agilitar els tràmits dels ERTO per causa major, sense interpretacions ni restriccions.
  • Una moratòria en el pagament de crèdit d’entitats financeres, sobretot en el retorn de capital.
  • L’accés a crèdits bancaris amb garanties públiques, agilitar-ne la tramitació i la concessió, i relaxar els paràmetres de risc.
  • Reducció de l’IVA a les publicacions digitals.
  • Desgravacions fiscals a les empreses que en els pròxims mesos insereixin publicitat en els mitjans.
  • Impulsar un pla de campanyes institucionals amb insercions continuades en tots els mitjans de proximitat.
  • Un pla especial d’ajudes a la reactivació de l’activitat per quan s’iniciï la recuperació.

En el cas de la Generalitat, també demana que s’acceleri el pagament de subvencions concedides i campanyes publicitàries institucionals; ampliar els imports dels ajuts d’aquest any; reobrir els ajuts a projectes, i un pla d’ajut d’emergència a fons perdut.

Malgrat les peticions d’ajuts per la crisi del coronavirus i la dràstica caiguda d’ingressos, l’AMIC continua estudiant altres escenaris de cara al futur immediat. “Crec sincerament que hem d’anar treballant en altres fonts d’ingressos, alternatives que segurament passen per monetitzar l’audiència”, assenyala el seu president, Ramon Grau, en una carta als mitjans associats.

“És molt important que anem construint comunitats, que coneguem les nostres audiències i anem fent base de dades per construir un futur que vèiem llunyà, però que ara s’ha precipitat. En definitiva, ens hem d’arremangar més que mai en trobar sortides i viabilitat als nostres mitjans”, afegeix Grau.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram