Diversos grups de mitjans de tot l’Estat han posat en marxa Alayans Media, un projecte tecnològic i de serveis per accelerar i enfortir l’evolució dels seus negocis digitals. En la iniciativa participen des de l’inici els grups Henneo, Serra, Segre, Axel Springer España, Diario de Navarra, Joly, Progreso, Edigrup, La Gaceta de Salamanca, i mitjans com Público, El Independiente i La Razón, però està oberta a més incorporacions.  

“Aquesta aliança és fruit de les reflexions sobre la complexitat de l’entorn digital en el mercat dels mitjans, tant al voltant de les fonts de rendibilitat del negoci (enriquiment d’audiències, personalització, subscripcions…) com de les cada vegada majors necessitats tecnològiques”, expliquen. La intenció és sumar actius i desenvolupar els respectius potencials mitjançant l’aprofitament de sinergies i targets complementaris. 

Alayans Media ofereix als seus membres eines per aprofundir en la seva evolució digital: des panells de control que permeten controlar el rendiment de cada capçalera i facilitar la presa de decisions estratègiques, fins a la segmentació d’audiències per optimitzar el seu monetització, tant publicitària com a través de subscripcions.  

La plataforma s’està desenvolupant amb el suport d’Hiberus Tecnología (del grup Henneo) i Google, que actua com a col·laborador tecnològic del projecte i inclou productes com AdManager, Google Cloud o Analytics 360.  

“La tecnologia que estem implementat ens permet posar en valor les dades de tots els editors involucrats, activant-la comercialment i editorial, bé de forma independent per a cada editor o bé creuada entre tots els editors que formin part del hub; això serà clau per evolucionar en tots els aspectes en un entorn sense galetes ni third party data”, destaca Carlos Núñez, director general d’Henneo.  

Celia Villalobos, directora de partnerships de Google, destaca que la multinacional s’ha compromès a treballar de la mà dels editors per ajudar els mitjans a prosperar en l’era digital. “Ens esforcem per elevar i enfortir el periodisme de qualitat, desenvolupar models de negocis per impulsar el creixement sostenible i, a través de partnerships com la plataforma d’Alayans Media, utilitzar la innovació tecnològica per empoderar mitjans de notícies a Espanya”, assenyala.