El grup 8tv ha posat en marxa Principal, un nou diari digital que aposta per servir la informació de manera “directa, breu i entenedora”. El format del mitjà està pensat per als actuals hàbits de consum informatiu dels usuaris, especialment els més joves; és a dir, des de dispositius mòbils i dedicant-hi poc temps.

Així doncs, Principal aposta per oferir “notícies concises, estructurades, resumides i redactades amb un llenguatge simple i clar”, assenyalava el seu director, Saül Gordillo, en l’article de presentació del mitjà, l’1 d’octubre.

“Creiem que hi ha un forat i que Principal el pot ocupar. Un projecte dissenyat per a les pantalles mòbils amb una lògica de l’any 2022 que pretén informar millor, en un parell de minuts per peça, i contribuir a superar l’esgotament de la ciutadania amb les notícies”, explica el periodista.

Gordillo afegeix al respecte que “les fake news proliferen precisament aprofitant-se d’aquest cansament. El periodisme i els mitjans hi tenim una oportunitat, i Principal aspira a aprofitar-la i hi presenta candidatura a Catalunya”.

El nou mitjà està disponible en català i castellà, aprofita el contingut audiovisual de 8tv, i compta amb la participació d’alguns dels presentadors i col·laboradors de la cadena.

L’equip de Principal està format per una quinzena de professionals, amb Quique Badia com a cap de redacció. A més, Jordi Font és el director d’estratègia digital; Maria Macià la directora de producte, i Sergi Alcàzar el director creatiu.