Vocento ha notificat a Comscore la no inclusió d’ABC en el contracte de renovació per discrepàncies en el criteri d’anàlisi i mesurament de les audiències digitals. “Les dades no reflecteixen la realitat de cada domini i com a conseqüència es desvirtua el rànquing d’audiències”, assenyala el grup en un comunicat.

El mes passat, Prisa va anunciar que prescindia de Comscore com a mesurador de les audiències digitals d’El País, As, CincoDías i El Huffpost per la disconformitat amb els seus mesuraments.

Vocento defensa l’existència d’un prestador oficial i independent de serveis d’anàlisi i mesurament d’audiència que aporti “informació real i útil”, però no comparteix amb Comscore la forma d’obtenir i difondre les dades mensuals. Segons el grup, es basen en un indicador de volum “on preval el quantitatiu sobre el qualitatiu”, i no reflecteixen el panorama actual d’un sector que “ha evolucionat cap a models de subscripció i on el mercat publicitari valora l’agregació d’audiències qualitatives”.

Actualment està en procés el concurs per adjudicar el mesurament de les audiències digitals a l’Estat. Coincidint amb l’anunci de Vocento, s’han donat a conèixer les quatre companyies que s’hi han presentat: Comscore (juntament amb Kantar i Telefónica), GfK, Ipsos i Nielsen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram