El jurat de la segona edició del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat ha guardonat l’Agência Mural de Jornalismo das Periferias, de São Paulo (Brasil), en la categoria internacional, per la seva “fórmula d’exercir el periodisme amb una mirada diferent”. El mitjà, amb 14 anys de trajectòria, aposta pel talent jove i té la voluntat d’empoderar la ciutadania a través del bon periodisme local.

El jurat ha valorat que des de l’Agência Mural es retraten els barris de São Paulo “a partir d’una visió interna, amb una cobertura que va més enllà dels clixés de la violència i dels programes d’ajuda social”. També s’ha tingut en compte que, entre les seves últimes iniciatives han creat el laboratori Clube Mural. Més concretament, es tracta d’un espai per a la formació, la producció, l’aprenentatge i l’intercanvi d’experiències en l’àmbit del periodisme local i hiperlocal.

L’acte de lliurament dels guardons impulsats per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació se celebrarà l’1 d’abril al Paranimf de la Universitat de Barcelona. En la categoria internacional recollirà el guardó la cofundadora i directora executiva de l’Agência Mural, Izabela Moi, qui explicarà el model del mitjà.

El guanyador de la categoria de mitjans europeus es donarà a conèixer properament, i la de mitjans en llengua catalana en el mateix acte de lliurament. La dotació és de 5.000 euros per a cada categoria.

Els dos finalistes

Una de les novetats de la segona edició del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat és la selecció de finalistes en les categories internacional i europea. En el cas de la primera, els finalistes han estat Village Media d’Ontario (Canadà) i Rough Draft Atlanta (Estats Units).

Village Media és una xarxa de mitjans de comunicació local que posseeix i opera 25 llocs de notícies locals i col·labora amb 148 llocs addicionals a través d’associacions estratègiques. El jurat n’ha valorat la manera de “gestionar de forma eficient aquest ampli nombre de publicacions, desenvolupant una plataforma tecnològica pròpia anomenada Villager, que permet donar resposta a les necessitats dels editors de notícies digitals, els seus lectors i anunciants”.

A més, s’ha posat en relleu que entre les seves últimes iniciatives “ha creat una xarxa social pròpia, Spaces, que busca revolucionar la forma en què tots ens connectem en oferir a les persones una xarxa social local impulsada per la comunitat”.

Per la seva part, Rough Draft Atlanta és una empresa de mitjans hiperlocal líder a l’àrea metropolitana d’Atlanta. El jurat ha tingut en compte que publica diverses revistes (Reporter Newspapers, Atlanta Intown, Silver Streak i Rough Draft) amb una circulació mensual combinada de 100.000 exemplars, i que la seva cobertura informativa abasta diverses àrees d’Atlanta “oferint notícies i característiques locals”.

Em aquesta línia, es destaca que Rough Draft Atlanta és “un exemple de com els mitjans locals poden adaptar-se i prosperar en l’era digital, mantenint un compromís amb la informació comunitària i expandint el seu abast a través de plataformes digitals i adquisicions estratègiques”.

Experts dels països nòrdics i els EUA protagonitzen les ponències del 2n Premi Internacional AMIC
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram