Gairebé un any després de posar-se en marxa, Aguaita.cat ha arribat a un acord de col·laboració amb el Grup Nació Digital per reforçar el mitjà i donar més projecció informativa de les Terres de l’Ebre a tot el país. Per a la nova etapa, Aguaita.cat, que mantindrà la seva independència editorial, ha renovat el seu web adaptaant-lo a la imatge de naciódigital.cat i al de la resta de capçaleres que en depenen.

Amb el canvi, el mitjà ebrenc avança en la seva professionalització i incorpora versió mòbil. “En este nou camí que emprenem, Aguaita.cat continuarà treballant els temes rellevants amb profunditat tal com ha fet des del seu inici, i aposta a més per reforçar l’estratègia de ser un diari digital d’actualització continuada, minut a minut, que també comportarà canvis graduals per atendre les necessitats i expectatives dels lectors i que s’aniran anunciant progressivament”, asseguren les seves directores, Sofia Cabanes i Sílvia Berbís.

Per la seva part, el director de Nació Digital, Salvador Cot, remarca que els mitjans comarcals van estar a “l’avantguarda” del periodisme català als anys 80, però que darrerament han “patit molt” per l’esclat de la bombolla immobiliària, la “pràctica” desaparició del diner públic i la irrupció de la revolució digital. “Nació Digital ofereix solucions concretes en tots aquests àmbits i una gran visibilitat en el mercat informatiu”, destaca Cot sobre l’aposta del grup per estructurar-se en una edició nacional, les diferents edicions territorials i les capçaleres temàtiques.