El projecte Nous formats per al periodisme de proximitat a les xarxes socials d’Andreu Casero Ripollés, professor de la Universitat Jaume I de Castelló, ha guanyat la segona edició del Premi de recerca en nous models de negoci per a empreses periodístiques de proximitat, dotat amb 6.000 euros, organitzat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació i la Xarxa Vives d’Universitats, i patrocinat per Banc Sabadell.

La recerca de Casero se centrarà en aprofundir en el coneixement i les possibilitats que tenen per al periodisme de proximitat els nous formats vinculats a les xarxes socials que es poden a aplicar a l’elaboració de notícies. El treball adoptarà una mirada internacional per poder analitzar els formats informatius que estan tenint èxit en els mercats digitals més avançats, i entre aquests identificar els vinculats a les xarxes socials que s’adapten millor per a les empreses periodístiques de proximitat a l’hora de redefinir o introduir novetats en els seus continguts informatius.

Andreu Casero és degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i professor titular de Periodisme del Departament de Ciències de la Comunicació de la UJI, i codirector del Màster Oficial en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació a la mateixa universitat.

El jurat del premi estava format per Manuel Camps Bosser, director de comunicació i relacions institucionals de Banc Sabadell; Carmina Crusafon, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona (i guanyadora de la primera edició), i Antoni Maria Piqué i Fernàndez, consultor i professor de la Universitat Pompeu Fabra.