Per tercera onada consecutiva, la cadena de Planeta es manté com la més vista a Catalunya i, a més, incrementa el seu avantatge respecte a la cadena pública catalana. En concret, en la primera onada de 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, Antena 3 ha registrat 1.593.000 espectadors de mitjana diària, 87.000 més que en l’anterior onada, mentre que TV3 en perd 19.000 i es queda amb 1.484.000 telespectadors.

Per darrere es mantenen Telecinco, amb 1.369.000 espectadors (+20.000), i La 1, amb 1.064.000 (-31.000); mentre que CuatroLa Sexta tornen a intercanviar posicions amb 676.000 (+18.000) i 668.000 (+9.000) telespectadors, respectivament. Tanca el rànquing de generalistes 8tv, amb 405.000 espectadors (+30.000).

TV3 sempre havia liderat les audiències del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, resultat que es va mantenir en la primera onada del 2013 després de la unificació amb l’EGM.

Cal recordar que la metodologia usada per calcular les audiències és força diferent respecte la de Kantar Media, que ha donat el lideratge a la cadena pública en 20 dels darrers 21 mesos. Mentre Kantar mesura les audiències mitjançant l’audimetria, l’EGM Baròmetre ho fa a través d’enquestes.

Per altra banda, en la primera onada de 2014, la penetració del mitjà televisiu entre la població catalana creix fins als 5.559.000 telespectadors, 94.000 més que en l’anterior onada, incrementant lleugerament el percentatge de penetració del 88,6 al 88,7%.