En la segona onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, va saltar la sorpresa i Antena 3 es situava com a cadena líder per davant de TV3. En la tercera onada, feta pública aquest dijous, el resultat es manté, tot i que la pública catalana escurça distàncies de forma considerable i li trepitja els talons.

Com al juliol, TV3 és líder a les demarcacions de Girona i Lleida, mentre que la cadena de Planeta ho és a Barcelona i Tarragona. En aquesta darrera demarcació, la cadena pública ha aconseguit situar-se en segon lloc, quan en l’anterior onada era quarta per darrere de Telecinco i La 1.

Cal recordar que TV3 sempre havia liderat les audiències del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, resultat que es va mantenir en la primera onada del 2013 després de la unificació amb l’EGM.

També s’ha de tenir en compte que la metodologia usada per calcular les audiències és força diferent respecte la de Kantar Media, que ha donat el lideratge a la cadena pública durant els darrers 16 mesos. Mentre aquesta última mesura les audiències mitjançant l’audimetria, l’EGM Baròmetre ho fa a través d’enquestes.

Així doncs, en aquesta tercera onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, Antena 3 ha registrat 1.506.000 espectadors de mitjana diària, 23.000 més que en l’anterior onada, mentre que TV3 es queda a tocar amb 1.503.000, gràcies a un increment de 65.000.

Per darrere es troben Telecinco, amb 1.349.000 espectadors (-29.000); La 1, amb 1.095.000 (-70.000); La Sexta, que amb 659.000 (+15.000) supera Cuatro, amb 658.000 (-48.000), i tanca el rànquing de generalistes 8tv, amb 376.000 espectadors (+26.000).

Pel que fa a les televisions locals, la primera és Barcelona TV amb una audiència mensual mitjana de 497.000 espectadors, seguida de 25 Televisió, amb 190.000; Lleida TV, amb 99.000; Tele Taxi TV, amb 71.000; Televisió de Badalona, amb 69.000, i TV de l’Hospitalet, amb 63.000.

La penetració del mitjà televisiu entre la població catalana pràcticament es manté inalterable amb 5.465.000 telespectadors, 2.000 més que en l’anterior onada, i el mateix percentatge de penetració del 88,6%.