Durant el 2014 es començaran a introduir tècniques híbrides que mesuraran les audiències televisives tenint en compte tant el visionat en televisors com el realitzat en ordinadors, tauletes i smartphones. El mesurament inclourà altres dades com l’elecció de canals en els decodificadors i els registres dels servidors de televisió a la carta. Així ho assegura Deloitte en el seu informe de previsions per aquest any.

La introducció d’aquestes tècniques farà que el mesurament del consum televisiu a les llars sigui més precís, amb un marge d’error del 10%, fet que la consultora considera “fonamental” per a la publicitat del mitjà, que representa 200.000 milions de dòlars a tot al món (uns 145.000 milions d’euros).

Deloitte destaca que la visualització en dispositius diferents del televisor en els mercats amb una penetració de la banda ample del 75% o superior representa entre l’1 i el 2% de tota la visualització, i fins al 5% en el cas dels joves.

Amb tot, Deloitte adverteix que, malgrat l’increment de precisió en el mesurament, les dades de consum televisiu seguiran sense ajustar-se a les reals, ja que la creixent visualització de TV a través de serveis over-the-top (OTT) no es tindrà en compte perquè el cost del seu mesurament “encara no és rendible”.

Els drets esportius incrementaran

Deloitte també pronostica que els drets d’emissió de continguts esportius prèmium pujaran fins als 24.200 milions de dòlars a tot el món (uns 17.500 milions d’euros), un 14% més que el 2013. La dada és rellevant ja que, entre 2009 i 2013, l’augment va ser del 5% de mitjana.

El 75% del valor total el generarien deu competicions: les lligues de futbol d’Alemanya, Espanya, França, Anglaterra i Itàlia; la Champions League, i les lligues professionals estatunidenques de bàsquet, beisbol, hoquei i futbol americà.

La consultora destaca que aquest tipus de continguts són un dels motius principals de subscripció i sostenen en gran mesura el model de negoci de la TV de pagament.

En aquest sentit, Deloitte considera que la televisió de pagament basat en plataforma (satèl·lit, cable o IPTV) seguirà essent el principal servei televisiu, contradient les expectatives que pronosticaven la cancel·lació de subscripcions a TV de pagament o la seva substitució per paquets de televisió a la carta.