Els mitjans públics de la CCMA continuen centrant part de l’atenció de la campanya electoral. Aquest divendres, la candidata de Ciutadans, Inés Arrimadas, ha proposat que TV3 i Catalunya Ràdio incorporin en la seva graella programes en castellà per “reflectir la realitat lingüística” de Catalunya, una demanda que amb anterioritat ja s’havia realitzat des del seu partit.  

A diferència de la seva col·lega de partit al País Valencià, Carolina Punset, Arrimadas no ha especificat quotes. Segons la presidenciable de C’s, els percentatges els haurien de definir un comitè tècnic amb experts en la matèria.

L’objectiu de Ciutadans, ha explicat, és que els mitjans públics catalans “reflecteixin la riquesa lingüística de Catalunya i la realitat social”. Per a Inés Arrimades, TV3 i Catalunya Ràdio han de tenir una “major pluralitat ideològica”, “menys intervenció política” i un pressupost “molt més ajustat”.

Celebra la decisió de la Junta Electoral

A banda, la candidata de C’s ha celebrat la decisió de la Junta Electoral Central d’obligar la CCMA a cobrir els actes de campanya dels partits que no van participar en la Via Lliure, malgrat inicialment havia acceptat la proposta d’entrevista com a compensació. Per a Arrimades, la mesura contribueix a “despolititzar” els mitjans públics catalans i a garantir-ne la seva pluralitat ideològica. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram