El col·lectiu BCNMedialab ha decidit dissoldre’s. La plataforma va néixer l’octubre del 2010 per debatre i reflexionar sobre el món de la comunicació enmig d’un paisatge de transformació, acomiadaments i precarització sense gaires espais per fer-ho.

Ara, els seus impulsors consideren que la “inquietud” sobre el futur del periodisme i els mitjans “ja no és tan apressant” com quan va arrencar el projecte: “Potser perquè més periodistes s’han vist desplaçats de la professió o potser perquè el sentit comú ens ha dit que el periodisme, tal com dèiem en la nostra declaració d’intencions, no desapareixerà, encara que canviï el context empresarial en què es produeix”, argumenten al web.

Per altra banda, des de BCNMedialab es considera que ja no falten espais de reflexió sobre el sector, i en aquest sentit destaquen que el Col·legi de Periodistes ha impulsat cicles de conferències, formació, presentació de projectes d’emprenedoria i altres iniciatives que no existien fa tres anys. “En general, creiem que la professió té una actitud més pragmàtica sobre el context de crisi i canvi: fer més i debatre menys”, afegeixen.

El col·lectiu fa una valoració positiva del projecte i considera que ha complert “amb escreix” l’objectiu que s’havia imposat. En els poc més de tres anys d’existència, BCNMedialab ha organitzat 13 esdeveniments, als quals es van inscriure un total de 657 persones, de vegades superant els 100 assistents per activitat. A la xarxa, destaquen els 25.000 visitants únics al web, 2.458 seguidors a Twitter i els 824 fans a Facebook.