El ritme d’altes a la xarxa social Bluesky s’ha disparat, i aquest dimarts ja va superar els 20 milions d’usuaris, segons va anunciar Jay Graber, consellera delegada de la companyia. Els darrers dies, Bluesky ha crescut a un ritme d’un milió de perfils nous diaris.

Fa un mes i mig, aquesta xarxa tenia 6,18 milions d’usuaris; fa 30 dies va arribar als 10,8 milions, i el passat dijous va assolir els 15 milions.

El ritme creixement de Bluesky s’ha accelerat coincidint amb la victòria de Donald Trump en les eleccions dels Estats Units del 5 de novembre. La seva campanya va comptar amb el suport actiu del magnat Elon Musk, actual propietari d’X i futur responsable del Departament d’Eficiència Governamental.

Des de l’elecció de Trump, diversos artistes han anunciat la seva sortida d’X, molts dels quals en direcció a Bluesky, xarxa que es posiciona com a alternativa amb un funcionament que recorda més al de l’antic Twitter.

De fet, Bluesky va ser creada el 2019 com un projecte dins de Twitter impulsat pel seu fundador, Jack Dorsey, com a part d’una investigació per crear una plataforma de comunicació descentralitzada. El 2022, es va convertir en una empresa independent, actualment comandada per Jay Graber. Dorsey va formar part del consell de direcció de Bluesky fins el passat maig.

Els mitjans catalans recelen d’abandonar X
Josep Martí Blanch – ‘Per què jo em quedo a X?’
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram