Cadena SER ha posat en marxa un nou servei de podcast amb una oferta de 65 continguts per tal d’impulsar el seu posicionament en el mercat de l’àudio sota comanda a l’Estat. SER Podcast compta amb una selecció dels principals programes de l’emissora i de les seves seccions organitzats en onze categories. El projecte arrenca gairebé un any després del previst per la pandèmia de la Covid-19.

Les persones usuàries poden consumir els continguts del nou servei des del web i l’aplicació de l’emissora, i també a través de les principals plataformes de podcasts (Spotify, Apple, iVoox, Google) i YouTube.

“L’àudio és el nostre passat, és el nostre present i serà el nostre futur. I ho serà en totes les seves manifestacions”, assenyalava dilluns el director general de l’emissora, Daniel Gavela, en la presentació de la plataforma de podcasts.

Segons ell, SER Podcast és “un pas decisiu en el procés de transformació digital, tant en l’oferta de continguts com en la implantació de nous processos de producció, distribució i comercialització” de l’emissora de Prisa.

“Som davant la major oportunitat que se li ofereix a la ràdio en dècades, perquè desapareixen les barreres tècniques i la selecció de continguts a les quals ha de cenyir-se la ràdio generalista per construir una oferta d’èxit, i ser capaç de satisfer grans audiències”, ressalta Gavela.

“Estem en una posició de privilegi perquè som la ràdio líder d’aquest país, però no només ens adreçarem als nostres oients habituals, ens adreçarem també als oients ocasionals que arriben fins als 7 milions diaris, gent que entra a la SER però que a l’endemà no ho fa. Per tant, ells són també molt importants per a nosaltres, però també ens adreçarem a la gent que no escolta la SER o que no escolta la ràdio”, apunta Luis Rodríguez Pi, director d’antena i programes de Cadena SER i SER Podcast.

En aquesta línia, la coordinadora de SER Podcast, Ana Alonso de Blas, assenyala que l’objectiu del servei és arribar a nous públics: “podem dir-ho explícitament: rejovenir l’audiència i ocupar nous espais de comercialització”.