https://youtu.be/a-Z9QmiJ4Ck

El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa una campanya de microfinançament amb un doble objectiu: publicar la cinquena edició de l’Anuari dels silencis mediàtics i renovar l’Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat. Per fer viable ambdues iniciatives s’ha marcat com a objectiu recaptar 15.000 euros en 40 dies dels micromecenes, que a canvi rebran diferents compensacions.

Es tracta del seu repte més elevat, ja que la xifra més alta recaptada fins ara van ser els 10.470 euros de l’any passat (només per a l’Anuari, això sí): aleshores, el repte inicial eren 8.000 euros i un cop assolits es van ampliar a 13.000, quantitat a la qual finalment no es va arribar.

Novetats a l’Anuari i Mèdia.cat

Enguany, l’Anuari dels silencis mediàtics, que oferirà dotze reportatges en profunditat sobre temes silenciats o poc tractats pels grans mitjans durant el 2014, presenta diverses novetats. D’entrada, la seva responsable és Elisenda Rovira, que compta amb el suport de Crític (el mitjà cofundat per Roger Palà i Sergi Picazo, els anteriors coordinadors de l’Anuari).

A més, el projecte incorporarà un almanac amb el repàs mensual dels silencis mediàtics de 2014; l’edició –per primera vegada– de l’Anuari en dues tintes, i la renovació del web perquè sigui més visual, intuïtiu i accessible a l’hora de consultar els silencis mediàtics de totes les edicions.

Pel que fa a Mèdia.cat, coordinat per Joan Canela, es vol renovar completament el portal perquè inclogui més continguts i participació, a banda d’actualitzar-ne el disseny. Així, a banda de les anàlisis d’actualitat diàries i els estudis periòdics en profunditat, es volen incorporar informes participatius, estadístiques, nous col·laboradors. A més, es vol obrir a la participació dels usuaris perquè puguin aportar temes a tractar i plasmar la seva opinió al web.

“Sabem que el repte que ens hem fixat enguany no és fàcil. Però creiem que per impulsar un periodisme crític, rigorós i independent com el que reivindiquem amb aquests dos projectes requereix fer un salt qualitatiu important”, apunta Joan Canela.

Per fer-ho, l’Elisenda Rovira considera indispensable el suport de la gent: “El periodisme que volem, només el podem fer entre tots”, assegura la coordinadora de l’Anuari. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram