Radiotelevisió Valenciana (RTVV) ha generat fins ara més d’un milió d’euros d’ingressos amb la venda de DVDs. La sèrie L’Alqueria Blanca i el documental VCF, 90 anys de sentiment han liderat les vendes, en què també destaquen els DVDs de festes populars com ara les Falles de València o els Moros i Cristians d’Alcoi.

RTVV ha editat 84.000 lots, que suposen més de 350.000 DVD i 150 hores de programes, sèries i documentals, que han generat més d’un milió d’euros en ingressos. En un comunicat, la radiotelevisió pública valenciana es felicita del volum de vendes, que considera “xifres pròpies d’una gran distribuïdora d’àmbit nacional”. L’acceptació per part del públic dels diferents productes editats i el finançament que s’ha obtingut “reafirma”, segons l’ens, la línia de treball iniciada.

“Es tracta de buscar una nova finestra per tal d’arribar al telespectador, oferint un producte de qualitat i adequat al públic a qui va dirigit”, afegeix RTVV en relació a l’estratègia d’editar i comercialitzar DVDs de sèries, documentals i retransmissions produïts per la televisió pública valenciana.

Per afavorir les vendes de DVDs, l’any passat es va crear la Botiga 9, un punt de distribució al qual es pot accedir des de rtvv.es. Aquesta botiga virtual permet vendre productes fora del País Valencià i mostrar el catàleg d’una manera directa a tothom qui ho desitgi.

Les vendes les lidera la sèrie L’Alqueria Blanca, amb 55.000 lots venuts. És una de les més vistes de la cadena, s’emet els diumenges i ja porta sis temporades. El DVD commemoratiu dels 90 anys del Valèncua CF ha estat comprat per 13.000 seguidors. Es tracta d’un documental de 50 minuts que compta amb els relats d’un total de 64 protagonistes de la història del club. Els productes que també han tingut una bona acollida són les retransmissions que fa Canal 9 de dues de les festes més emblemàtiques del País Valencià: les Falles de València, i els Moros i Cristians d’Alcoi.