El darrer número de la revista del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), Capçalera, presenta un dossier especial on aborda com la massificació de mitjans, la presència i actitud de certs mèdia de Madrid, així com la creació de mitjans de comunicació propis del FC Barcelona, han canviat l’escenari, la informació i la relació dels periodistes amb el jugadors del primer equip, que es mostren molt més reticents en el tracte amb els informadors.

En l’ampli reportatge, els directors dels tres diaris esportius de pagament que s’editen a Catalunya –Santi Nolla (El Mundo Deportivo), Joan Vehils (Sport) i Pep Riera (El 9 Esportiu)– coincideixen en demanar la intermediació del Col·legi arran del malestar que en els darrers anys es dóna entre el Barça i els professionals que cobreixen la informació del club.

En el dossier també donen la seva opinió una dotzena de professionals, entre ells redactors en cap d’esports, fotògrafs i redactors. Els periodistes consultats també fan autocrítica i carreguen part de les culpes de la situació actual a la mateixa professió. El dossier compta, entre d’altres, amb articles d’Àlex Santos, Martí Perarnau i Antoni Bassas.

Un altre dels entrevistats és Toni Ruiz, cap de premsa del club, que coincideix en el diagnòstic i coincideix en què el CPC és el millor intermediari per desencallar els problemes existents. En aquest sentit, el passat desembre, representants del Col·legi van mantenir una primera reunió amb el Barça.