La nova direcció de Catalunya Música ha obert una convocatòria de projectes per dotar de nous continguts tant la graella com el web de l’emissora. El termini per presentar propostes finalitza el 30 de setembre.

Per una banda, Catalunya Música programes setmanals destinats a l’antena radiofònica. I més concretament, formats que proposin noves maneres de presentar continguts de música clàssica, jazz, músiques del món, contemporània i noves músiques, amb vocació d’arribar al gran públic. Es valoraran especialment els projectes que incloguin desenvolupament de continguts en l’àmbit digital.

Per l’altra banda, l’emissora pública cerca propostes de formats exclusivament digitals per al web que explotin els llenguatges propis d’aquest entorn, inclosos els audiovisuals, en l’àmbit de la divulgació musical.

Una comissió de valoració estudiarà els projectes rebuts i seleccionarà les propostes més avantatjosa en funció del contingut i el cost econòmic, atenent a les necessitats i els criteris de: qualitat; incidència social; creació de referents de prestigi; projecció de valors constructius; preservació de la llengua i la cultura; innovació i impuls del talent; concepció multiplataforma; eficàcia i eficiència en la gestió i administració dels recursos humans, tècnics i econòmics; la qualitat artística, i el format radiofònic.

Experimentar amb noves fórmules

“Volem trencar tòpics, estereotips i prejudicis que envolten el món de la clàssica, fer-la propera i atractiva per a no entesos. Volem experimentar amb noves fórmules radiofòniques i en l’àmbit digital”, assenyala sobre el nou projecte que s’està gestant Pilar Cugat, cap de Catalunya Música.

“Volem que aquests nous formats siguin capaços d’atreure i interessar les noves generacions; per això s’han d’adaptar al seu llenguatge, a la seva manera de comunicar-se i informar-se”, afegeix Cugat.