La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals aposta per la innovació també en l’àmbit publicitari. Dijous, coincidint amb el Dia Mundial de la Ràdio, oferirà la primera vegada un anunci amb sonoritat 3D immersiva als oients de Catalunya Ràdio.

L’emissió de la falca, de l’empresa d’aigua Sant Aniol, anirà precedida d’una careta que informarà l’audiència que es posi els auriculars per poder gaudir el nou format immersiu.

La CCMA destaca que aquesta és una “experiència pionera que representa un salt qualitatiu publicitari important per a l’emissora pública, referent en innovació digital”.

La innovació des del guió

L’ens ressalta que el guió de la peça radiofònica immersiva “multiplica les possibilitats de la creativitat dels continguts”. Així doncs, el nou format permet jugar amb aspectes com l’espai, la ubicació dels personatges i elements d’aquest espai, i els moviments d’aquests elements.

La CCMA explica que, en el món de la publicitat, aquest nou format representa un “gran salt en la comunicació radiofònica”, ja que les marques podran connectar amb el seus públics d’una manera nova a través de les experiències.

La producció d’aquest primer format de publicitat amb sonoritat 3D immersiva, també anomenada Binaural, ha estat desenvolupada a Barcelona per l’equip de Tecnologies Audiovisuals d’Eurecat, que ha patentat la tecnologia Sfëar, que permet crear i experimentar continguts d’àudio 3D amb auriculars o instal·lacions d’altaveus.