Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies han signat un acord pel qual l’emissora incorpora en la seva oferta digital el podcast Filling the Sink de Catalan News, el portal en anglès de l’ACN. Els directors dels dos mitjans, Saül Gordillo i Marc Colomer, han coincidit a destacar que l’aposta contribuirà a “explicar la realitat del país a l’estranger i també als estrangers que viuen a Catalunya”.

Gordillo ha expressat que integrar Filling the Sink al web de Catalunya Ràdio és una manera de “reforçar l’oferta de continguts podcast” de l’emissora. Per la seva part, Colomer ha destacat que la col·laboració també busca “rendibilitzar els recursos públics”.

Filling the Sink (adaptació de l’expressió catalana ‘De mica en mica, s’omple la pica’) ja està accessible a l’apartat de podcasts del web de Catalunya Ràdio i a l’aplicació mòbil. També es pot escoltar al portal catalannews.com i a les principals plataformes de podcasts (d’Spotify, Google i Apple).

Primer contingut en anglès de Catalunya Ràdio

Saül Gordillo ha ressaltat que Catalunya Ràdio “està liderant” els continguts en català en suport podcast, i que l’acord amb l’ACN és “un pas més”, ja que per primera vegada a la seva història, l’emissora oferirà un contingut en anglès.

Al seu torn, Colomer ha recordat que els dos mitjans ja col·laboren en altres àmbits, i que en aquest cas es busca donar un servei “integrador” i amb “voluntat d’acompanyar el país en el procés d’internacionalització”. D’una banda, Catalan News busca “parlar amb veu pròpia a l’exterior sense filtres” amb informació de tots els àmbits. A més, aspira a “donar resposta a la necessitat d’informació d’un públic potencial estranger resident a Catalunya” en un idioma que domini.

L’ACN va estrenar Filling the Sink el passat octubre. Presentat per Lorcan Doherty i amb participació de l’equip de periodistes de Catalan News, es publica cada dissabte amb una durada d’uns 20 minuts. S’hi aborden temes d’actualitat com la pandèmia, el debat polític o la situació econòmica, i qüestions globals com el canvi climàtic, el model turístic o el Brexit, posant el focus en allò té més relació amb Catalunya. Altres episodis tenen un to més lleuger i expliquen la idiosincràsia catalana a partir de les tradicions o la gastronomia.