Clara Soteras ha iniciat una nova etapa com a consultora en la qual serà la cap d’innovació i estratègia digital de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació. Fa un parell de setmanes, la periodista va deixar ElNacional.cat, on exercia de directora de SEO i producte, per establir-se com a consultora de SEO i estratègia digital per a mitjans.

La vinculació de Soteras amb l’AMIC no és nova. Al setembre va representar l’entitat a la conferència de l’Online News Association, celebrada a Atlanta, de la qual en va fer una crònica per a Comunicació 21. A més, havia assessorat l’AMIC en temes relacionats amb audiències, SEO i IA.

Trajectòria

Clara Soteras es va incorporar el març de 2022 a ElNacional.cat com a cap de SEO, i l’any següent va ascendir a directora de SEO i producte. Anteriorment havia treballat a betevé, on el 2015 es va incorporar en pràctiques, i des de 2018 havia exercit com a responsable de SEO del mitjà.

Soteras té un grau en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, un màster oficial d’investigació en comunicació i periodisme, i un màster de màrqueting digital en SEO i SEM per la KSchool.

Des de fa tres anys, és professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteix classes de periodisme sobre continguts i estratègia digitals i gestió de projectes. A més, ofereix formació de SEO per a mitjans en diferents escoles de negocis.

Tendències del periodisme que ve: reflexions de la conferència ONA 2024 a Atlanta
Clara Soteras: “La llavor no és el SEO, és el producte, que te’l dona el periodista”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram