Foto: Joanna Chichelnitzky

L’experta i consultora de SEO per a mitjans i estratègia digital, Clara Soteras, participarà en la 25a conferència de l’Online News Association (ONA, per les seves sigles en anglès) com a assessora en l’àmbit digital de l’Associació de Mitjans de Comunicació i Informació (AMIC). L’esdeveniment té lloc del 18 al 23 de setembre a Atlanta (Geòrgia, Estats Units).

En aquesta conferència anual, l’Associació de Notícies en Línia reuneix els principals agents innovadors en periodisme i tecnologia que representen mitjans de comunicació globals, start-ups de notícies locals, empreses tecnològiques i universitats.

L’esdeveniment es presenta una plataforma per aprendre, connectar i contribuir a donar forma al futur del periodisme digital. A través de tallers i panells interactius, es mostren pràctiques per establir una estratègia en les redaccions, desenvolupar lideratges, i es presenten casos d’ús de la tecnologia emergent.

En la conferència d’enguany el fil conductor serà la implementació de la intel·ligència artificial en les redaccions, tant en fluxos de treball com en productes i formats. En el congrés hi ha ponències enfocades a com els mitjans locals poden treballar l’estratègia digital, d’audiències i de producte.

Entre els ponents hi ha experts de The New York Times, CNN, Microsoft, Reddit, Associated Press, Financial Times o The Wall Street Journal.

Un cop finalitzi aquesta trobada mundial, Soteras té previst exposar les tendències i allò més rellevant del congrés en dues ponències per als mitjans associats a l’AMIC de les Illes Balears i el País Valencià.

Una experta en el periodisme digital

Clara Soteras és experta i consultora de SEO per a mitjans i estratègia digital. És directora de SEO i producte d’ElNacional.cat, que actualment està treballant per incorporar la IA a la redacció. També és professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona, on imparteix classes de periodisme sobre continguts i estratègia digitals i gestió de projectes. A més, ofereix formació de SEO per a mitjans en diferents escoles de negocis, i participa habitualment en conferències i congressos de SEO i mitjans.

Soteras també és membre del jurat dels Global, European i UK Search Awards; assessora digital de l’AMIC en temes relacionats amb les audiències, SEO i IA, i forma part activament de la comunitat #MujeresEnSEO i de Google Product Experts.

A l’Online News Association, Soteras és membre del comitè de programa del congrés (integrat majoritàriament per experts nord-americans). Així, l’experta catalana ha contribuït a confeccionar temàtiques, xerrades i tallers de l’esdeveniment. A més, ha estat membre del jurat dels premis Online Journalism Awards, que guardonen els millors projectes periodístics en diverses categories.

Clara Soteras: “La llavor no és el SEO, és el producte, que te’l dona el periodista”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram