La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat sengles expedients sancionadors contra Atresmedia i Mediaset per possibles pràctiques anticompetitives arran de les condicions que imposen als anunciants i les agències per a la comercialització de publicitat televisiva.

La CNMC considera que hi ha “indicis racionals” que els dos grups han aplicat condicions de contractació amb obligacions que “podrien ser contràries al bon funcionament del mercat, al reservar-se de manera injustificada una part del mateix i obstaculitzar la competència de tercers”.

Segons Competència, aquestes pràctiques restrictives consistirien en, per una banda, exigir a anunciants i agències el compliment de quotes relatives d’inversió publicitària en els respectius canals; i per l’altra, la contractació conjunta de publicitat en diferents canals a través de l’emissió en simulcast de la majoria de les campanyes publicitàries, així com la vinculació de paquets.

Ara s’obre un període màxim de 18 mesos per a la instrucció i la resolució de l’expedient per part de la CNMC.