La Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) ha sancionat amb un total de 15 milions d’euros Mediapro, el FC Barcelona, el Real Madrid, el Sevilla FC i el Racing de Santander per una infracció “molt greu”. En concret, ho fa pels contractes de drets televisius de quatre anys signats entre la productora i els clubs, quan una resolució d’abril de 2010 de l’antiga Comissió Nacional de la Competència establia el màxim en tres.

Així, la CNMC ha imposat una multa de 6,573 milions d’euros a Mediapro; 3,9 al Madrid; 3,6 al Barça; 900.000 euros al Sevilla,i 30.000 al Racing. Per fer el càlcul s’han tingut en compte l’import per temporada establert en els contractes i el volum de negoci de les empreses.

Mediapro s’empara en la Llei audiovisual

Mediapro ja ha advertit que presentarà un recurs davant l’Audiència Nacional, tal com ja va fer amb la resolució de la CNC, que al maig del 2012 va obrir un expedient sancionador per aquests fets. A més, demanarà mesures cautelars per suspendre el pagament de la multa.

La productora catalana argumenta que els contractes amb els quatre clubs es van signar a l’empara de la Llei General de la Comunicació Audiovisual, que va entrar en vigor l’1 de maig del 2010, posterior a la resolució de Competència, i que estableix una durada de quatre anys per als contractes d’adquisició de drets audiovisuals.

Mediapro assenyala que tant ella com els clubs van actuar “de bona fe” en entendre que una llei preval per sobre de les resolucions d’un òrgan com Competència. A més, remarca que, en la data que es van signar els contractes, “no existia cap pronunciament que pogués fer pensar que l’autoritat reguladora imposaria la seva resolució enfront al previst en una llei”.