Quatre companyies s’han presentat al concurs per adjudicar el mesurament de les audiències digitals a l’Estat: Comscore (juntament amb Kantar i Telefónica), GfK, Ipsos i Nielsen. El servei el realitza Comscore des dels seus inicis, l’any 2012.

Ara s’obre el termini perquè les quatre candidatures presentin les respectives propostes, que valoraran l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea). L’estimació és que es prengui una decisió a finals d’aquest primer trimestre.

El nou concurs té per objectiu establir un mesurament d’audiències digitals i d’impactes publicitaris consensuat, que incorpori novetats metodològiques sense perdre el rigor i la transparència mitjançant auditories de tercers, i que ajudi a impulsar l’activitat del negoci digital i la capacitat de generar ingressos. El mesurament haurà de donar resposta al nou entorn digital i ser capaç d’adaptar-se als possibles canvis que experimenti el mercat.

La durada prevista de l’adjudicació és de tres anys. L’acord comptarà amb opcions de rescissió unilateral si no es compleix amb els requeriments. La comissió de seguiment es reserva el dret de, en cas de no arribar a un acord satisfactori, rescindir el contracte i iniciar un nou procés d’adjudicació del servei.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram