L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats, ha obert la convocatòria de la segona edició del Premi de recerca de nous models de negoci per a empreses periodístiques de proximitat. El guardó està dotat amb 6.000 euros i es dirigeix a docents, investigadors i estudiants de doctorat de les facultats de periodisme i comunicació dels territoris de parla catalana.

Els projectes han de ser inèdits i estar escrits en català. El termini per presentar candidatura finalitza el proper 20 de juny, i el veredicte es donarà a conèixer abans d’acabar el mes. Posteriorment, la proposta guanyadora disposarà fins al 28 de febrer de 2019 per lliurar el treball acabat.

Els projectes han d’abordar qualsevol qüestió relacionada amb els models de negoci dels mitjans de proximitat en totes les seves vessants, però sempre amb la inclusió de la premsa gratuïta, de pagament i/o digital.

El premi té per objectius cercar i/o conèixer nous models de negoci que ajudin a encarar el futur del sector; permetre a les directives i les plantilles dels mitjans a estar més preparades, amb capacitat crítica i creativitat, i facilitar la millora de realitats i projectes editorials responsables i innovadors, i amb les eines pràctiques per fer front als canvis del sector.

El treball de recerca ha d’encabir-se en les següents àrees:

  • L’ús de les plataformes digitals i la premsa de proximitat.
  • Els models d’ingressos dels mitjans digitals de proximitat.
  • Anàlisi de les comunitats d’usuaris i dels públics segmentats en la premsa de proximitat.
  • Els joves i el consum de la premsa de proximitat.
  • Aplicacions del periodisme de dades i de les mètriques en els mitjans de proximitat.
  • Les noves formes de publicitat en els mitjans digitals.
  • L’ús del mòbil i les seves aplicacions en la premsa de proximitat.
  • Els nous perfils professionals i les redaccions multiplataforma.

En la primera edició del guardó es va distingir l’estudi Models de negoci de la premsa de proximitat: 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l’anàlisi de la innovació digital internacional, de Carmina Crusafon, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram