L’auditori del CosmoCaixa de Barcelona acull aquest dijous la V Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat, que comptaran amb la participació de diversos ponents internacionals i del territori sota el lema Una anàlisi de futur des de la proximitat.

Organitzada per la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals, la jornada parteix de la premissa que el mapa de la comunicació està canviant ràpidament i, cada cop més, els mitjans de proximitat estan guanyant el lideratge informatiu als grans mitjans tradicionals.

Una tendència que ha donat lloc al concepte hiperlocal: la propensió continuada cap a un mercat cada cop més saturat i fragmentat de mitjans que, amb les darreres innovacions tecnològiques, proporcionen a les grans empreses la possibilitat de donar-se a conèixer a través d’un nou nínxol comunicatiu, com és la premsa de proximitat.

La jornada s’estructura en tres blocs temàtics:

  • Publicitat, arribar al públic des de mitjans propers. La comunicació des de la proximitat, una nova aposta de les grans marques?
  • Els mitjans de proximitat, com potenciar la seva marca. Tendències per als editors líders de mitjans de proximitat. Un futur cap a capçaleres multiplataforma en un territori local?
  • Visió de l’ofici de periodista, una mirada periodística. 

Al matí se celebren quatre ponències: Democràcia a la foscor, a càrrec d’Iain Macwihrter (10 h); Conèixer l’audiència: com els mòbils i les xarxes socials estan canviant totes les regles, amb James Breiner (11.30 h); La reinvenció del cercle, de Pablo Arciniegas (12.30 h), i Evolució dels mitjans digitals auditats en català per OJD Interactiva i presentació de la llista de la premsa auditada en català per OJD/PGD, a càrrec de Maribel Morales (13.30 h).

La tarda s’iniciarà amb quatre ponències més breus (15 h): Com sobreviure al present digital, de Genís Roca; Tota organització és un mitjà de comunicació, de Lorena Amarante; Dispositius mòbils, aplis, webs… tendències de futur, amb Albert Cuesta, i Breu història del temps, a càrrec de Josep M. Ganyet. Després, tots quatre participaran en la taula rodona Periodisme 2.0 i mitjans (16 h).

Finalment, abans de les conclusions i la cloenda, tindrà lloc la taula rodona Exemples de comunicació des de la proximitat: local, comarcal, empresarial, tecnologia digital i agències de publicitat (16.50 h), amb Xavier Ginesta, Clara Antúnez, Miguel Madrigal i Raúl Día. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram