Cugat Mèdia ha posat en marxa Ull Crític, un portal amb el qual busca contribuir a l’alfabetització mediàtica de la població, especialment infants i joves. Amb aquesta iniciativa, el mitjà públic de Sant Cugat del Vallès vol ser un vehicle que permeti assimilar la sobreinformació a què la ciutadania està exposada diàriament.

Així doncs, Ull Crític ofereix eines i recursos per contribuir a tenir una població més preparada a l’hora de consumir mitjans de comunicació i xarxes socials, a més d’empoderar les persones per fer una societat més crítica vers la informació, plural i lliure.

“Cugat Mèdia treballa per ser un referent en innovació”, afirma la seva directora, Mònica Lablanca. “És imprescindible donar eines als joves i infants per fomentar el seu esperit crític de consum de mitjans”, afegeix. Segons ella, són els mitjans de proximitat el qui han de “liderar” aquest foment.

“Volem que els ciutadans de Sant Cugat se sentin orgullosos del seu mitjà públic, que es posa amb Ull Crític al capdavant del periodisme de proximitat, de qualitat, ètic i integrador, en complicitat amb els instituts i les escoles”, subratlla la directora de Cugat Mèdia.

Els continguts d’Ull Crític s’incorporaran dins la programació de Cugat Mèdia, però l’activitat anirà més enllà i inclourà accions per tal d’integrar el teixit social, educatiu i cultural de la ciutat.

De fet, ja fa temps que Cugat Mèdia treballa en l’alfabetització mediàtica a través d’entrevistes a experts, xerrades en escoles i instituts, divulgació sobre el consum d’informació i denúncia de fake news, entre d’altres. El mitjà també compta amb la complicitat de centres i instituts de la ciutat, que tenen una secció mensual a Ràdio Sant Cugat. Un material que està disponible al nou portal Ull Crític.