Un jutjat de Madrid ha declarat nul l’acomiadament de 17 treballadors de La mañana de La 1 que tenien contracte per obra i servei, i obliga TVE a readmetre’ls i pagar els sous no percebuts des de la seva sortida a principis d’any. La televisió pública pot recórrer la sentència previ ingrés de mig milió d’euros en un compte del jutjat, segons explica El País.  

Els fets es van produir el desembre de l’any passat, quan els afectats van reclamar a l’empresa que els modifiqués la relació laboral, ja que al gener entrarien en situació irregular per sobrepassar els tres anys amb contractes per obra i servei. La normativa indica que, si el servei continua i se supera aquest termini, els contractes han de passar a indefinits.

La resposta de RTVE, però, va ser el seu acomiadament per fi de contracte, fet que, segons els treballadors, xocava amb la naturalesa d’un contracte per obra i servei. Arran del rebombori generat, l’empresa va argumentar que, en compliment de la Llei de pressupostos generals de l’Estat de 2014, no podia realitzar contractacions de caràcter indefinit.

Ara, la magistrada considera que no hi havia motiu per al seu acomiadament, ja que el programa de Mariló Montero es continua realitzant i TVE va contractar nous treballadors per substituir-los. A més, ressalta el cas de quatre treballadores despatxades amb una protecció especial per ser casos de guarda legal per a la cura de fills i malalts i per baixa de maternitat. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram