El president de l’Associació d’Usuaris de la Comunicació (AUC), Alejandro Perales, adverteix que la publicitat basada en la captura de dades de navegació dels usuaris d’internet a través de les cookies per després oferir a aquests usuaris productes relacionats amb els seus interessos, suposa oportunitats interessants per als consumidors, però també algunes amenaces.

En el marc d’una taula rodona del Fòrum Internacional de Continguts Digitals (FICOD), Perales va apostar divendres passat per regular aquest tipus de publicitat per tal de garantir els drets dels consumidors i evitar que les males pràctiques d’alguns no acabin amb un tipus de publicitat que també presenta nombroses avantatges. Entre d’altres, cita Perales, aquesta publicitat augmenta l’eficàcia del missatge i permet alliberar als usuaris de rebre publicitat invasiva i no desitjada.

Els aspectes que més requereixen d’una regulació són, segons el president de l’Associació d’Usuaris de la Comunicació, informar els usuaris que s’estan recollint les seves dades i de com es fa (si es registra, o no, la seva IP o només s’identifica el navegador); permetre a l’usuari donar el consentiment previ a la captura i utilització de les seves dades; protegir els menors; exigir a les empreses que practiquin aquesta publicitat que no hi hagi cap filtració ni cessió de les dades capturades, i que l’emmagatzemament de dades sigui vàlid només per un període limitat als objectius comercials, limitant el temps que es puguin tenir actives les cookies.