Després de diversos mesos de negociacions, l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE), l’Associació Nacional de Distribuïdors de Premsa (ANDP) i vàries organitzacions venedors de premsa (Covepress, ANVP i AVPPM) han arribat a un acord pel qual les promocions amb cartilla dels periòdics s’entregaran a través dels punts de venda en lloc de mitjançant Correus o altres operadors comercials, pràctica cada vegada més freqüent.

L’acord, assolit fa un mes, estableix un nou escalat de comissions per a l’entrega d’aquest tipus de promocions i pretén beneficiar els usuaris, ja que, segons els venedors de premsa, es millora l’atenció i proximitat que ofereixen els quioscos.

A més, es persegueix incrementar el volum de promocions en el canal professional per augmentar els ingressos de tot el canal de distribució, i que les promocions dels editors tinguin més seguiment i, conseqüentment, un major efecte sobre les seves vendes.

Les organitzacions de venedors de premsa destaquen que han fet un “esforç important de flexibilitat” en haver acceptat comissions inferiors al 25% de preu de venda mitjà en promocions. L’acord estarà en vigor fins al 31 de desembre del 2013 i durant el gener de l’any vinent s’analitzaran els resultats per decidir si es prorroga i, si es fa, en quines condicions.

Per part dels editors han subscrit l’acord La Vanguardia, El Periódico, ASIP (El País i As), Logintegral (El Mundo i Marca), La Razón i ABC.